torsdag 17 september 2009

Attitude 4 Jesus...


BILDERNA FÅR ABSOLUT INTE KOPIERAS ELLER ANVÄNDAS TILL NÅGONTING UTAN VÅRT TILLSTÅND!



...är igång!
Vi startade igår!
När vi kom fick vi fruktsallad av våra underbara ledare.
När vi ätit klart talade Nina (vår ledare) om att vi alla är unika och att vi har olika gåvor som vi ska använda. Nina och hennes dotter Sandra (också ledare) visade oss några YouTube-klipp på dramat som vi kommer att göra. Det dramat ska vi förmodligen visa upp i lite olika församlingar, på en julavslutning och på torget.
Vi bestämde roller i dramat och började sedan att öva. Vi var ganska flummiga men efter ett tag funkade det ganska bra. När vi övat i ett par timmar fick vi berätta lite om oss själva och säga vad vi ser fram emot inom tjejgruppen. Många av oss såg bl.a fram emot att dansa på torget.
När vi pratat och bett tillsammans var det dags att säga hejdå till varandra.
Jag tycker att det var superkul och jag hoppas verkligen att vi ska kunna nå ut till folk med evangeliet. Jag tror att det berör lite extra när det är ungdomar som verkligen står upp för Jesus och visar att det är Honom vi följer. Varför jag tror det är för att det finns så många ungdomar som ska vara tuffa och inte vågar stå upp för det de tror på, på grund av grupptryck.
Så, som sagt; jag hoppas verkligen att vi når ut till de som ser oss och våra uppträdanden.
Ha det så jättebra!

6 kommentarer:

  1. Jag tror att ni kommer att nå ut bland de unga människorna i vår stad och i vårt land.
    Och ni kommer att beröra dem och få be med dem till frälsning!

    HÄRLIGT TJEJER!
    Tack för att ni kom!

    SvaraRadera
  2. Kunde du ändra det själv med kommentarerna?
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Attitude 4 Jesus: Ja, det kunde jag! :)

    SvaraRadera
  4. vilken bra inställning. lycka till!

    SvaraRadera

TACK FÖR ATT DU VILL LÄMNA SPÅR EFTER DIG!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...